
Drónpilóták Országos Egyesülete az esetek túlnyomó többségében díjbekérő formájában kéri be az aktuális díjakat.

Drónpilóták Országos Egyesülete az esetek túlnyomó többségében díjbekérő formájában kéri be az aktuális díjakat.
A DOE tagsági kártya előkészítését a DOE Connect ( https://doe.hu/connect ) felületen lehet a tárgyévi tagdíjbefizetést követően végrehajtani.
Lépések:
A rendszerünk a regisztráció elnökségi elfogadása után, a tagi adatlap létrehozásakor automatikusan kiküldi a doe.hu azonosítót a regisztráció során megadott email címre (továbbiakban: regisztrációs email).
Nem jellemző, de nem elképzelhetetlen, hogy ez a levél fennakad valahol vagy SPAM könyvtárban landol. Ezt célszerű ellenőrizni.
A doe.hu azonosító jellemzően a regisztráció során megadott név illetve ezzel párhozamosan az email cím! Inkább az email cím használata javasolt.
Lépések:
A biztosítás utasbiztosítással történő kiterjesztése csakis a földrajzi Európára vonatkozik
(pl. gazdaságilag valamelyik európai országhoz tartozó de Európa földrajzi határán kívüli területekre/gyarmatokra nem érvényes).
Ha Európán belül okoz kárt a pilóta és rendelkezik erre az időszakra Groupama utasbiztosítással -mindegy, hogy melyik csomaggal- akkor a biztosító kifizeti az általa okozott kárt a fedezete / biztosítási összege erejéig amennyiben az adott országban a helyi szabályozásoknak / rendelkezéseknek megfelelve (azaz jogszerűen) reptetett.
DOE/Groupama felelősségbiztosítás esetén, amennyiben a pilóta nélküli légi jármű vezetője rendelkezik a Groupama Biztosítónál kötött, a kár okozásának időpontjában érvényes utasbiztosítással is, a biztosítási fedezet kiterjed az Európa területén bekövetkezett károkra is.
Igen lehet,
de jelen állás szerint mindenképp kell a reptér hozzájárulása és biztonsági elemzés!
Az eseti légtér kijelölése iránti kérelmet harminc nappal a tervezett igénybevétel előtt, a katonai légügyi hatósághoz kell benyújtani.
Tapasztalataink szerint a 60 napnál korábban beadott kérelmek elutasításra kerülnek azzal az indoklással, hogy "Ilyen hosszú időtávból a Hatóság nem tudja az igénybevételnek a légtérszerkezetre gyakorolt hatását érdemben értékelni."

A légtér a földfelszíntől kezdődik, a Magyar Állam a kizárólagos és elidegeníthetetlen tulajdona.
Magyarországon a légtereket a légijárművek elkülönítése szempontjából C, D, F és G osztályú légterekre osztjuk. A pilóta nélküli légijárművek jellemzően F és G osztályú légterekben működnek, ahol repüléstájékoztató szolgálat működik, akikkel ugyan nem kötelező felvenni a kapcsolatot, azonban a hagyományos légiforgalom számára hasznos információval szolgálnak.
A biztonsági felmérés készítéséről a magyar légtér igénybevételéről szóló 4/1998. (I.16.) Korm. rendelet és a 26/2007. (III. 1.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet rendelkeznek, amelyek a hazai légiközlekedés alapvető jogszabályai. A biztonsági felmérést helyenként biztonsági vagy repülésbiztonsági elemzésként is említik.
Az Európai Unión belül jelenleg nincs egységes szabályozás, azonban az Európai Bizottság által javasolt új keretrendszer megteremtése – a 216/20088 Európai Parlament és Tanács rendeletének felülvizsgálata – arra ad lehetőséget, hogy a pilóta nélküli légijárművekre a jövőben egységes Európai Uniós szabályok vonatkozzanak.
A törvénymódosítás önmagában nem hoz jelentős változást, de előkészíti a törvényt a későbbi, a pilóta nélküli légijárművek részletes szabályozását tartalmazó miniszteri rendelethez, illetve némi következtetést enged annak várható tartalmára.
A pilóta nélküli légijárműveket nemzetközi szerződés először 1944-ben említi, ekkor jött létre a Chicagoi Egyezmény, amelynek eredménye a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) megalakulása. Az Egyezmény 8. cikke arról rendelkezik, hogy a pilóta nélküli légijármű olyan légijármű, amely pilóta nélküli repülésre alkalmas, engedélyezésének feltételeit a Szerződő Államokra bízza. Az Egyezményhez való csatlakozást és annak szövegét az 1971. évi 25. törvényerejű rendelet hirdette ki.
A jelenleg hatályban lévő szabályozások elérhetők a http://jarus-rpas.org/regulations(link is external) weboldalon.
A Chicagoi Egyezmény alapján a légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény meghatározza az állami pilóta nélküli légijárműveket, amelyek alatt a honvédelmi, vámhatósági, rendőrségi és határőrizeti szervek céljára szolgáló pilóta nélküli légijárműveket értjük. Az ilyen céllal alkalmazott eszközökre vonatkozó jogszabályok kidolgozása a honvédelemért felelős miniszter feladata. Azokra a pilóta nélküli légijárművekre, amelyeket ettől eltérő célra alkalmaznak, a közlekedésért felelős miniszter jogosult szabályokat alkotni.
Az ember joggal zavarodik össze a különféle bajnokságok gyűjtőnevein, de a kérdés tényleg megizzasztja az ebben nem jártas személyeket.
Világkupának azt hívják a drónversenyzésben amikor nemzetközi az esemény.
Világbajnokság pedig minden évben van legalább egy. Ilyen egyszerű! :)
Az FPV Race versenyek során a helyezések megállapításánál különféle varázsszavakat szoktak használni. Pető Gábor tagunk a TINY DRONES 2 esemény előtt szépen összefoglalta ezeket, melyről itt olvashattok röviden:
A DOE küldetése
A biztonságos pilóta nélküli repüléshez szükséges műszaki-technikai, vezetési-irányítási és repülésbiztonsági tudásbázis rendszerezése és tagjai közötti megosztása; a normatív és etikai szabályrendszerek megteremtése, illetve azok kialakításában való közreműködés; az ágazat szereplői közötti egyeztetés, koordináció; a jogalkotókkal és hatóságokkal történő együttműködés.
Kapcsolatok:
https://doe.hu/egyesuletunkrol
Facebook:
https://facebook.com/doe.hu
DOE Társalgó:
https://facebook.com/groups/doe.hu